konferencjanowaenergia.pl

Blog tematyczny o biznesie, pracy i rozwoju osobistym.

Rozwój osobisty

Organizacja czasu pracy

Organizacja czasu pracy

We współczesnym świecie na człowieka w życiu zawodowym czeka bardzo dużo wyzwań. Wiąże się to z potrzebą dobrej organizacji czasu pracy, aby sprostać wymaganiom przełożonych. Czasem jest to bardzo ciężkie do osiągnięcia. Pamiętaj, że dobry plan może pomóc Ci pracować efektywniej. Zapoznaj się z naszym artykułem i sprawdź, co możesz zrobić, aby nie zatracić się w natłoku spraw.

Sumienność to klucz do sukcesu

Na początku zawsze staraj się zapoznać z zadaniami na dany dzień pracy. Jeśli czegoś nie wiesz lub nie rozumiesz, staraj się dopytać o wszystko, nim przejdziesz do działania. W innym przypadku za popełnione błędy możesz przepłacić dodatkowym czasem na ich skorygowanie. Może zdarzyć się, że nawet będziesz zmuszony zacząć wszystko od początku. Staraj się być precyzyjny w tym, co robisz. Uwierz, że czasem nawet mała literówka może mieć dla całej firmy konsekwencje finansowe. 

Sprawdź jak pracujesz

Grunt to dobrze zaplanowany dzień pracy. Wypisz sobie krok po kroku, co masz wyznaczone do realizacji na dany dzień. Oszacuj potrzebny czas na wykonanie każdego z tych punktów. Staraj się trzymać planu. Jeśli skończysz zadanie szybciej, możesz przejść wcześniej do kolejnego. Po zrealizowaniu planu masz jeszcze trochę wolnego czasu? Możesz go efektywnie wykorzystać, na przykład zaczynając przygotowane zadania na kolejny dzień lub zrobić sobie zasłużoną przerwę!

Co masz zrobić dziś, zrób dziś!

Czasami czeka na nas trudne zadanie i próbujemy odwlec je w czasie. Zajmujemy się wszystkim tylko nie tym, co faktycznie jest istotne. Czasami niestety jest to nieuchronne i musimy robić nawet to, czego bardzo nie chcemy. Przesuwanie tego w czasie nic nam nie da, a może nawet przysporzyć dodatkowych nerwów, gdy nieuchronnie zbliża się termin oddania zadania.

Sprecyzuj swoje cele

By być efektywnym pracownikiem, musisz sprecyzować swoje cele na dany dzień. Realizuj je krok po kroku według swojego planu. Nie dokładaj sobie dodatkowej pracy i nowych celów, które mogą Cię rozproszyć lub sprawić, że poczujesz się przytłoczony ilością pracy.

Unikaj rozpraszaczy podczas pracy

Odłóż swój prywatny telefon na bok. Coraz częściej kusi nas przeglądanie Facebooka podczas godzin pracy. Media społecznościowe stały się naszym drugim domem i miejscem, do którego zaglądamy co najmniej kilka razy w ciągu dnia. Niestety, mimo że wydaje nam się, iż wchodzimy do wirtualnego czasu na chwilkę, w rzeczywistości tracimy go o wiele więcej. Podobnie jest z częstymi przerwami. Odrywając się od pracy, wypadasz z rytmu i później ciężko jest Ci wrócić do przypisanych zadań.

Ułóż zadania zależnie od stopnia trudności

Najbardziej efektywnym pracownikiem jesteś z samego rana. Na okres od godziny 8 do 12 postaraj się zaplanować jak najtrudniejsze rzeczy, które mogą przysporzyć Ci problemów. Drugą część dnia pozostaw na łatwe i przyjemne zadania. Tak zorganizowany dzień sprawi, że praca pójdzie Ci o wiele przyjemniej.

To tylko kilka naszych sugestii na temat organizacji czasu pracy. Teraz sam pomyśl, które z powyższych punktów możesz wprowadzić w życie. Gwarantujemy, że szybko odczujesz różnicę!

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.